You gotta go there to come back

Yepp, det är fredag och här sitter jag med min vän bloggen efter att ha sörjt i en halvtimma över att så ska det låta är slut. men jag klagar inte! det är faktiskt ganska skönt. det var längesen jag gjorde absolut ingenting men jag börjar faktiskt bli lite rastlös. funderar på att göra något åt mina ögonbryn som för tillfället ser ut som borats underbart håriga bringa..? eller så kan sortera mina skivor i bokstavsordning? eller kanske rent utav sy något? jag har alltid velat lära mig å sy...


























Nu är jag tillbaka efter en ganska så lång paus. har dock inte hunnit uträtta något annat än att duscha men det måste ju också göras...

Såg en reklam för en stund sen. okej, det var inte första gången jag såg den men eftersom att jag uppenbarligen inte har något bättre för mig så tänkte jag: "hey! detta kan jag skriva om i bloggen!" eller okej så tänkte jag faktiskt inte när jag såg den, men jag kom att tänka på den nu.. ABSOLUTE 90'S!!! är det inte genialt?! fyfasen vad man känner sig gammal. 90-talet var väl nyss? ialla fall så känns det smått pinsamt att jag faktiskt inte behöver köpa den skivan eftersom att jag i stort sett har alla låtar redan.. okej, jag hade inte köpt den ändå, men ja, ni fattar.. vad som är ännu mer genant är att jag kan texten på typ hälften.. bara för att jag har så tråkigt så gör jag såhär. jag publicerar hela låtlistan (3 cd-skivor..) ett X = jag kan låten någorlunda. två X = jag kan texten. jag vill påpeka att det betyder inte att jag GILLAR låtarna! jag råkar bara kunna dom.. så.. detta kan bli pinsamt...
(VARNING!! listan är lång och bör endast läsas i mån av aningen för mycket fritid...)

Låtlista CD1
01: Britney Spears - Baby One More TimeXX 
02: Ricky Martin - Livin' La Vida LocaXX 
03: Savage Garden - Truly Madly DeeplyX/ 
04: Roxette - Joyride
05: Ace Of Base - The Sign
06: George Michael with Elton John - Don't Let The Sun Go Down On MeXX 
07: Backstreet Boys - I Want It That WayXX 
08: Christina Aguilera - Genie In A BottleXX 
09: Westlife - If I Let You Go X 
10: Eagle-Eye Cherry - Save TonightXX 
11: Andreas Johnson - GloriousXX 
12: Lenny Kravitz - It Ain't Over ?Til It's OverXX 
13: Duran Duran - Ordinary World
14: Alannah Myles - Black VelvetXX 
15: Dilba - I'm Sorry
16: Lisa Ekdahl - Vem Vet
17: Niklas Strömstedt - Om
18: Eva Dahlgren - Vem Tänder StjärnornaXX 
19: Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 Seconds / 
20: Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U
Låtlista CD2
01: Seal - Crazy
02: Nick Kamen - I Promised Myself X
03: Gyllene Tider - Gå Och FiskaXX 
04: Kent - Musik Non Stop 
05: Lisa Nilsson - Himlen Runt Hörnet
06: Eric Gadd - Do You Believe In Me
07: Cher - Strong Enough
08: Londonbeat - I've Been Thinking About You
09: Chesney Hawkes - The One And Only
10: Ten Sharp - You
11: Glenmark Eriksson Strömstedt - När Vi Gräver Guld I USAXX 
12: Meja - All ?Bout The MoneyXX 
13: The Creeps - Ooh - I Like It!
14: Spin Doctors - Two Princes
15: The Rembrandts - I'll Be There For You (Temat Från TV-Serien "Vänner")XX 
16: Orup - Stockholm 
17: Mauro Scocco - Till Dom EnsammaX/ 
18: Tommy Nilsson - Öppna Din Dörr
19: Mr Big - To Be With YouXX 
20: Gary Moore - Still Got The Blues (For You)
Låtlista CD3
01: Haddaway - What Is LoveXX 
02: Culture Beat - Mr VainXX 
03: 2 Unlimited - No Limit
04: Coolio Feat L.V. - Gangsta's Paradise
05: Vanilla Ice - Ice Ice Baby
06: MC Hammer - U Can't Touch ThisXX 
07: C & C Music Factory - Gonna Make You Sweat
08: Petter - Så Klart!
09: Robyn - Show Me LoveXX 
10: Lutricia McNeal - Ain't That Just The WayXX 
11: Rob'n'Raz Circus - Take A Ride 
12: Dr Alban - Sing Hallelujah!
13: Markoolio - Millennium 2
14: Rednex - Cotton Eye Joe
15: Paradisio - BailandoXX 
16: Lou Bega - Mambo No. 5 (A Little Bit Of...)XX 
17: Maxi Priest - Close To You
18: Inner Circle - Sweat (A La La La La Long)XX 
19: UB 40 - (I Can't Help) Falling In Love With You
20: Enigma - Sadeness (Part 1)

Låtlista snodd från cdon.com.

45 låtar av 60. var det först. men som den tönt jag är så var jag tvungen å kolla vilka låtar det var jag inte kunde. jag var trots allt världens största "musik"nörd på 90-talet. och det visade sig att jag fick kryssa i några fler på listan eftersom att jag inte kunde namnet på låtarna..

MEN! jag är aningen besviken. de bästa av de bästa är inte med?


Jag var sporty spice, vem var du? ;D

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag brukade med få vara sporty, fast jag ville hellre vara Emma för jag tyckte att hon var sååå snygg ;)
MEN Antonella Kolendic, det fanns typ en bra låt med där, och den kan du inte?! Du måste allt lära dig att lyssna mer på Kent.

2008-04-14 @ 23:00:28
URL: http://toveudd.blogg.se
Postat av: PAO!

Bajs på Kent

2008-04-18 @ 19:41:41
URL: http://paulinahirvela.blogg.se
Postat av: anto

tove, jag ber om ursäkt av hela mitt hjärta. verkligen. men jag måste tyvärr hålla med pao. Kent ÄR bajs...

2008-04-20 @ 21:59:25
URL: http://aella.blogg.se
Postat av: Anna

Jag va emma ;D mohaha. kallades hon för baby spice eller är jag helt ute och cyklar? :S

2008-04-28 @ 09:32:38
URL: http://annakjell.blogg.se
Postat av: anto

haha, nej anna, det är helt riktigt ;)

2008-04-28 @ 18:53:10
URL: http://aella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0