Ta mig till kärlek ta mig till dans

Way out west is over! finito! done! (fattade någon att förkortningen var WOW? det fattade iallafall inte jag förrän typ 3 dagar sedan och det tyckte jag var lite coolt...)
Det var ärligt talat ganska segt för det mesta men jag och min kompanion Pao hade kul! det första vi fick göra var att stå vid en utav ingångarna. men där fick bara leverantörer, arbetare, VIP och artister åka igenom. tyvärr så kom det ingen cooling-artist när vi jobbade där, men vi fick massa gratis ramlösa =)

Efter ett tag kom våra avbytare och vi fick äta. efter det så skulle vi bevaka staket. skiiiittråkigt! vi var där ett tag men när vi såg att det var 6 andra som patrullerade på samma ställe så gick vi ner och tog det lite lugnt. Det sista vi fick göra för dagen va att stå vid C1. detta var verkligen skjut-mig-i-huvudet-stället. vi stod vid någon ingång till slottsskogen och skulle se till så att inga bilar utan grön lapp skulle få komma in. grejen var bara den att det var inte ens några bilar som försökte... det enda som var lite plus var att det fanns en kiosk precis jämte så vi fick underhålla oss med att köpa glass å godis.. och kära barn vilken tid det tog innan våra avbytare kom!! jag höll på å knäckas helt eftersom att vi stod där och jag HÖR franz ferdinand spela i typ en timma innan dom kommer. vi gick i en ganska rask takt tillbaka och jag hann se ungefär en minut samt knäppa två väldigt suddiga bilder av den konserten.

DAG 2.
Vi åkte in lite tidigare för vi ville se NERD. och jovisst vi fick se. men vi var tvugna att dra mitt i rockstar och jag missade i princip alla låtar jag ville höra...-.-
dagens första uppgift: kolla efter plankare UTANFÖR området. snorsegt och vi bara gick om kring där och hörde i våran coola walkie-talkie att det smet in massor men vi fick tyvärr aldrig delta i spänningen. samma här. man HÖR lil kim sjunga "giuchie giuchie ya ya dada" (ja, jag kollade upp stavningen) men vi får inte under några omständigheter "lämna vår post". inte för att jag faktiskt gillar lil kim, men det hade ju vart lite kul att se.
MAT samtidigt som vi lyssnar på håkan. det lät faktiskt helt okej när man hörde det på vääääldigt långt avstånd. när vi gick lite närmare var det inte lika vackert längre..
patrullera utanför området igen..
SIsta passet var också utanför området och shit pommes vad folk försökte planka in!! vi stod precis bakom baja majorna och hade det trevligt och blev mobboffer för fulla människor och plankare som försökte ta till diverse olika knep. vi lyckades faktiskt få tag i några plankare också. det ni! det var en liten kick må jag säga..
Samma sak gällde här. vi fick lyssna på Neil Young. det hördes helt okej dock..

allt som allt så var det faktiskt roligt! men jag måste säga att vi jobbade lite för mycket. första passet var från 11.30 (men vi va tvugna å vara där 10) till 19.30 och det andra var från 18.30-02.00. betalningen var ju faktiskt att man skulle få fritt inträde till festivalen och faktiskt hinna se lite, men det gjorde vi inte..

(Är det inte lite illa att jag har använt mig av texter från Håkanbråkan i två inlägg på raken nästan?! jag vill understryka att jag INTE LYSSNAR på han. jag bara gillar några meningar..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0