Are you naked?

En gång för längesedan så hade jag ett gymkort. eller faktiskt flera gånger för längesedan, men vad spelar det för roll.. idag var det iallafall gratis på corpus och jag, frida å fia var inte sena att haka på!

Visst det är kul med gym, men jag måste säga att det är en sak som stör mig lite.. kalla mig löjlig men jag kan faktiskt inte hjälpa det. omklädningsrummen. jag är helt enkelt inte van vid duschkulturen på gym. speciellt inte efter att ha levt uppe i skolans omklädningsrum där vi oftast tar oss en raggardusch för att sedan duscha på riktigt hemma (ja, vi slutar direkt efter danslektionen i dessa fall och går inte runt som svettiga apor som tvingar resten av skolan att lukta oss i armhålan. för det mesta.) men på så vis är det inte ute i den riktiga världen, utanför våran lilla bubbla!

Jag och mina vänner står och ska byta om, dagen till ära i killarnas omklädningsrum eftersom att de var bannlysta för kvällen, när det kommer in folk som precis har tränat. nu snackar vi om folk i kanske 30-40 års åldern. och helt utan problem så flyger alla kläder av och sedan står de där helt spritt språngande näck och har en konversation om jag vet inte vad! de står alltså där och bara pratar som om de har sprungit på varandra på stan eller vad som helst förutom det lilla undantag att de inte har några kläder på sig! samma sak gäller givetvis badhus, men där omringas man av ännu fler nakna människor, och jag kanske är väldigt pryd eller blyg eller vad som helst, men jag tycker det är sjukt obekvämt.. och det som hände mig en gång på badhuset när jag precis kom in i omklädningsrummet var att jag såg min gamla fröken stå där. yes box, helt nude, hur pinsamt är inte det?

Egentligen så är det inte så farligt. själv har jag ju spelat fotboll och efter matcherna var inte det något som man tänkte på, men nu för tiden så är jag inte van vid det och det känns helt enkelt bara konstigt och jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0