Killing me softly with his song

Varför är det så att när man är som mest shoppingsugen så hittar man ingenting?!! var i göteborg med frida och frida igår och jäklar vad de shoppade loss. hittade jag nåt? nej såklart inte..

Det var dagens första viktiga problem. det andra är folk som tror att de är coola när de spelar sin coola musik på sina coola mobiler så att alla i bussen tvingas lyssna på skiten. de tror uppenbarligen att alla tycker att deras musik är lika bra som de själva tycker. DET ÄR DEN INTE!!!!!!! speciellt inte när det rör sig om äcklig techno eller när det låter som om någon kör in en dammsugare i örat på en. eller när det är någon jävla smurf som sjunger i låten (vilket påminner mig om att jag har en lila smurfhitsskiva som är till salu om någon är intresserad). i vanliga fall så brukar jag ha min älskade ipod med mig, men ibland så kan jag känna att jag vill vara lite social med den jag åker med och då blir man påtvingad musik som gör att man nästan önskade att någon tog en gaffel och skrapade en tallrik framför örat på den. men nu finns det faktiskt människor som inte kan hjälpa att de händelsevis råkar gå andra bussåkare på nerverna. för att göra det hela lite lättare så gör jag en liten lista på olika kategorier:

* Som jag redan har nämt. de som tror att de lyssnar på bra musik och vill dela med sig till hela världen. (jag vill bara påpeka att egentligen så hackar jag inte ner på någon annans musiksmak för sånt stör mig också. men nu är jag frustrerad och då är det technoälskarna m.fl. som får ta stryk..)

* Detta är mer en ledande punkt från den föregående. det finns olika musikstilar som oftast är de som spelas högt. dit hör mina länkar så som: techno, smurfar, dammsugare men även hip hop och rnb. den sista kategorin gillar jag faktiskt, men endast när jag är på humör.

* De stackarna som inte ens vet om att de går andra lite smått på nerverna: de som faktiskt har hörlurar, sitter tyst och kollar ut genom fönstret och lyssnar på sin musik i sin egna lilla bubbla. tror dom. vissa lyssnar så högt att man faktiskt hör minsta lilla stavelse (förutom i dammsugarmusiken) igenom hörlurarna. och ibland även genom MINA hörlurar. jag kanske har hamnat i den här gruppen någon ENSTAKA gång. då har folk all rätt att störa sig på mig. go ahead.


Och VARFÖR hamnar jag alltid på de platserna där folk har petat in sina begagnade tuggummin bakom kroken?!
en fråga som alltid kommer att förbli obesvarad. jag kan såklart flytta på mig och ge mig ut på jakt efter en ny, tuggummibefriad plats, men det orkar jag oftast inte...

En låt som jag tycker är bra. klaga gärna:
- Amy Winehouse - Tears dry in their own


Ps. jag stör mig även på folk som är överdrivet stökiga på bussar, såna som pratar högt i telefoner om att de fick 50kr för att äta en levande mask och folk som inte kan bestämma sig efter 5 ggr om de vill ha sätet uppe eller nere. det var nog allt. 
MVH Agda 90+.

image30
Nu ska jag umgås med Pao.
Vi är coolast.


Kommentarer
Postat av: Tove

Haha, jag håller faktiskt med dig om det mesta lilla Agda ;)

2008-02-15 @ 12:39:17
URL: http://toveudd.blogg.se
Postat av: Lisen

Hahaa, jadu Agda 90++, jag vet inte riktigt vad jag skall säga mer än att jag inte förstår mig på dagens ungdom. haha!

2008-02-18 @ 21:02:39
URL: http://lisensolberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0