Que?

Yepp, nu är jag hemma igen! äntligen! eller inte... har haft det mycket bra vill jag lova, orkar dock inte dra allt som har hänt, men jag tänkte att jag skulle kunna göra en liten lista. vissa punkter kanske blir lite långa, men jag slipper i alla fall tänka på att skriva sammanhängande..:

* Familjen var väldigt trevlig. snällare människor får man verkligen leta efter. de var 8 pers och ingen kunde engelska. yeye, man va ju där för att prata spanska. gick helt okej vissa gånger och ibland gick det åt helvete.

* Jag har aldrig frusit så här mycket i hela mitt liv!!! santa maria!!! jag sov i mina tjockaste mjukisbyxor, sockar, linne+tröja och ändå låg jag och frös. plus lakan och filt på detta.. det konstiga va att ibland kunde det vara vrölkallt på morronen och sen på eftermiddan kunde man gå utan jacka.. och det var oftast kallare inomhus än utomhus (?).

* Jag fick inte gå på fotbollsmatchen!!! helvettes jävla häströv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! förbannad var (är) jag!!! det var barcelona som spela. BARCELONA!!! jag brukar sitta och glo på dom på helgerna och nu fick jag inte gå?!?!!! lordi... vissa gick på den, men jag fick nöja mig med att hänga utanför arenan innan matchen börja.. JÄTTEKUL!!! det sög, vi gick till sanelas spanjors kusin och kollade på matchen. och sen i andra halvlek så ville vi gå till arenan igen (han bodde asnära, fatta att det kändes som ett skott i huvudet å sitta några hundra meter ifrån arenan å se matchen på tv?) och försöka komma in de sista fem minuterna. det gick INTE bra.. sen fick vi kuta därifrån utifall att det skulle bli bråk...


 
                                                    Närmare än så här kom vi inte...


* Dom äter apmycket.. eller egentligen inte. till frukost fick man typ oboy, muffins, kakor, kritvitt bröd å lite till... jag åt inte mycket vilket inte var så bra för sen åt man inte förrän klockan typ 2.. vi fick iofs matsäck med oss men det var inte världens bästa mat där i. jag gillade inte påläggen tyvärr så av tre mackor så gillade jag inte två och i den sista var d nutella.. jag kan meddela att jag ser ut som en flugsvamp i ansiktet. underbart! (det ÄR sant att man får finnar av choklad. och ni som säger att det inte är det kan köra upp nåt..) trodde aldrig den dagen skulle komma när ja blev trött på choklad men jo! den dagen var 2 februari 2008. helt ofattbart. jag var inte ens sugen på en mocchalatte. ni som precis satte nåt i halsen, ramlade av stolen eller fick hjärtinfarkt. jag förstår er. jag blev själv chockad...
i alla fall. det jag skulle säga var att de fråga mig om det va nån mat jag inte tyckte om. det är liiite känt att jag är ganska kräsen, men våran spanskalärare hade sagt att det gör inget om man inte tycker om maten, men man kan iallafall smaka. okej: "nej, jag gillar allt!"
det första jag får: paella = ris och skaldjur. fuck. om det är något som jag aldrig ens hade tänkt smaka på så är det musslor och liknande.. yes.. jag fick mest mat av alla också. jag började  med att äta nåt som va typ små snäckor med gegga i. det tillsammans med mycket ris gick faktiskt ner. jag tuggade dock inte. sen så var det räkor som va enorma. mamman såg antagligen att jag såg ut som en idiot och va tvungen att visa mig hur man slet av huvudet och sedan skalade den. det smakade helt okej faktiskt, men jag fick ca 5 stycken. min tallrik såg ut som en mordplats när jag var klar. SEN!! 1 mussla. först kunde jag inte öppna den, och jävlar vilken tur tänkte jag. men nähä, då hittar mamman en öppnad som hon slänger på min tallrik samtidigt som hon lyckas öppna den jag redan har = 2 musslor.. jag gömde dem under riset som jag inte orkade äta upp...
en annan dag så fick jag typ pasta med tomatsås. sketagött och jag blev proppmätt. så kommer frågan: "hur vill du ha köttet?" QUE?!?!!!!!! KÖTT?!?!?!!!! det var ju bara att trycka i sig kött och sallad efter det. och sen så blev det självklart efterrätt. nu blev det mycket mat här, men det var fanimej ett fenomen där borta...



Okej, detta var inte vad vi brukade äta, men jag Cissi och Sanela fikade en dag och jag fick min efterlängtade latte. en utav höjdpunkterna skulle jag vilja säga...


* Vi gjorde utflykter typ hela tiden. San Sebastian slog allt om jag får säga vad jag tycker. sol och hav! mer behövs inte för mig. jag trivdes som bara den :D





Nu orkar jag inte skriva mer, den som vill veta får fråga.. ;) ser precis att min text ser lite kelig ut, så kanske kan lägga in nån liten bild. funderar på att härma 6438 miljoners andra bloggare och göra en liten bildspecial också men vi får väl se hur det blir med den biten... 

När jag kom hem väntade en glad överraskning!!!!! snö!!! :D (...)
glad överraskning nummer 2: min unibet skiva hade kommit på posten. förklaring: jag och frida satt på msn väldigt sent en gång och hade lite tråkigt när någon skickade en länk till henne. och ja, det slutade med att vi beställde varsin gratis kopia av Unibet Hits...

Förresten!! min pappa sa en gång att de inte hade plats nummer 13 i flygplan. bullshit tänkte jag. MEN! den jäkeln hade rätt och jag var sjukt facinerad kan tala om. Bildbevis:




Kommentarer
Postat av: PAO!

Jag säger ju de!, nummer 13 är inte att leka med!!!, de hoppar ju över 13 våningen i vissa ut i usa eller nått med. freeeaky.
MEN!, vi ska va i veckan! och jag vill veta mer! :D
LOVE!

2008-02-03 @ 17:59:33
Postat av: PAO!

omg... "hus i usa" ska det stå... inte ut... -.- *skott i skalle*

2008-02-03 @ 18:00:47
Postat av: Tove

Shit vad skönt det låter. Men ja, spanjorer och mat, de går verkligen inte ihop ;)

2008-02-03 @ 18:11:34
URL: http://toveudd.blogg.se
Postat av: friden

ooh va underbart de låter ;O hade vasrt kul att få uppleva oxå =) hehe.. lr va säger du fjanto xD

för lite att läsa om fridor bara, nu igen!

2008-02-04 @ 18:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0