The world just chewed her up and spat her out

Gårdagen var.. ehm.. oplanerad? den började på morgonen (va?!). sofia var lägligt inne på msn och jag kände mig lite fikasugen och skulle precis fråga om hon hade någon möjlighet att ta hit. vilket inte är det lättaste när hon bor (jag citerar louise) "mitt ute i bushen". men innan jag hann fråga så kommer: "vill du följa med på melodifestivalen om jag fixar biljetter?". ärligt talat så är jag inte så insatt. jag hatar musiken men varför inte? antigen det eller kullaberg och det har jag ju varit på innan.. jag tyckte dock att vi skulle dra en "AntoFrida" och kolla efter biljetter utanför men nähä, det tyckte inte hon.. så efter en stund ringer hon lite smått hysteriskt och säger att det finns parkettplatser och att vi inte kan får bättre. yeye, ta dom då tänkte jag och så var det bestämt. vi tog bussen in till storstan (va tvungen att köpa ett nytt fritidskort också = jag är pank nu...). väl framme blev det donken för jag va sketahungrig. resultatet blev såklart ännu mindre pengar.
sen när vi kommer till scandinavium så är vi TVUGNA att hänga inn våra jackor för att vi satt på parkett. 20 spänn till. helvette. + att vi hade köpt godis också..

I alla fall så går vi ner och sätter oss för vi trodde att det började klockan 7. det gjorde det INTE så vi fick sitta där ett tag. men det gjorde inte så mycket för vid 7 så kom Babsan och förgyllde våran kväll! (...)
vi hade ganska bra platser vill jag meddela. cirkus 5 stolar från green room och 20 rader från scenen. HEHE..
det som sög var att kamerorna var nära oss. alla vet ju hur mycket jag tycker om att vara med på kort eller filmas!! gosh... hon marie som var med förra året var där också men satt typ 5 rader bakom oss, men så skulle de filma henne några gånger och då fick hon byta plats med några som satt två rader framför oss och sen sätta sig på sin vanliga plats igen, haha! för er som var uppmärksamma så syntes jag och min vännina i tv. det ni!! så nu är jag kändis.
Kvällens höjdpunkt var utan tvekan Björn Gustafsson. han var inte med så mycket tyvärr men fan vad jag garva!!

När allt va slut så kom vi på att vi hade en chans att hinna med bussen som gick 21.37, så vi sprang för fulla muggar. jag vill påpeka att jag hade klackdojjor på mig. satan i gatan vad jag hade ont i mina fötter sen. det lönade sig inte ens för vi hade kollat fel i tabellen och bussen hade gått 20 över... jag lyckas aldrig när det gäller bussar av någon konstig anledning. dock var det inte mest mitt fel denna gången, vilket kändes helt okej.
så vi börjar promenixa till nissestationen genom avenyn. huuuur mysigt som helst att gå där på kvällen när det är massa människor ute. och det var inte alltför kallt heller. så kommer vi till kungsportsplatsen (stavning?) och där får vi för oss att vi kan ju lika gärna gå på bio eftersom att vi ändå måste vänta på en buss i 1 och 1/2 timma... men det gick ingen bra så vi satte oss på ett fik och beställde varsin smoothie. jag har alltid velat prova det för det låter snorgott, så jag tog en av mango. GÖR ALDRIG DET!! NÅGONSIN!!!!!!!!!!!!!!!! det smakade fan och jag betalade 40kr!!!! förbannad va jag. och trött... dessutom orkade jag inte ens TVINGA i mig den för det var för mycket:   jag och sofia som trodde att sweet chai latte var det värsta vi någonsin hade beställt men det här tog priset. hennes va goare dock (hon tog hallon) men det var massa frön i så det var ju bara att tugga och svälja.. inget jag rekomenderar.. bara till vissa personer (nämner inga namn..).

När bussen äntligen skulle gå så var den aningen försenad, vilket resulterade i att vi fick stå ute och frysa och att två människor kom fram och prompt skulle försöka konversera med oss. vet ej var de va ifrån, men de va så illa tvugna att prata engelska i alla fall. de försökte luska ut vart vi skulle och fråga om de fick hänga på eller om vi ville följa med dem. nej? vart kommer ni ifrån då? -borås. åååh, we know borås! we have friends there. ooookej. intressant. inte. de ville komma och hälsa på också, de är så välkomna så... haha! sofia var stenhård å bara glodde  på dem, jag är lite mer av en tönt så jag bara backa... så ville han veta vad vi hette å lära känna oss och grejer. jaha okej, emma heter jag. very nice name, I'll se you in borås. HEHE okey then.. jag skulle bjudit honom på en mangosmoothie...








Kommentarer
Postat av: PAO!

Låter som en jäääklare me spännande och händelserik kväll. Dock låter inte pank bra. Och!, du skulle skickat de stackars hemlösa-icke-svenska-invandrarna-från-något-land-långt-härifrån hem till mig, jag hade tråkigt.

2008-02-10 @ 23:01:39
Postat av: Elina

Haha jag såg er allt där i publiken ;)

2008-02-11 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0