You know what they say, hot chocolate makes the pain go away!

Nu är jag inte lika nere som jag var igår, vilket är tur. MEN om jag nu hade varit det så har jag hittat det perfekta botmedlet. förutom ben and jerry's vill säga. min far bakade chokladmuffins och jesus, maria och en åsna vad goda dom blev! mm mm mmmm!!!! av någon anledning så har jag bestämt mig för att dela med mig av receptet. inte för att jag på något plan tror att era muffins (om ni nu bestämmer er för att göra några) kommer att vara lika goa som våra. men har ni tur så kan de vara på god väg i alla fall. jag överdriver inte när jag säger att de var de mest perfekta muffinsen jag har ätit i hela mitt liv. ja, plural. jag har ätit 2. vilket egentligen inte är mycket men med tanke på att de här blir enorma så är jag ganska mätt nu.

Notis: De utgör en perfekt frukost i sällskap med ett glas mjölk.

Så här kommer det, ett recept till 10 perfekta muffins (om de görs på rätt sätt) lyssna gärna på denna låten medans ni tillverkar dem. (jag länkar till väldigt många låtar har jag märkt)
- Ne-Yo - Because of you
- Chris Brown - With You
Nu blev det två till och med för jag kunde inte bestämma mig för vilken smörig rnb låt det skulle bli. dessa ligger på en delad förstaplats.. ;)


Here It Goes:

- 3,5 dl vetemjöl
- 4 tsk bakpulver
- 1 tsk vaniljsocker
- 1/2 tsk salt
- 2 dl socker
- 1 dl kakao
- 100 g grovhackad mörk choklad
- 1 ägg
- 3 dl mjölk
- 1 dl rapsolja


1. Sätt ugnen på 200C.
2. Blanda alla torra ingredienser i en skål. NOGA!
3. Vispa ägg, mjölk och olja i en annan skål.
4. Blanda ner punkt 3 i punkt 2. rör INTE FÖR LÄNGE!!! för då blir smeten seg och då har du misslyckats..
5. Fördela smeten i stora muffinsformar och fyll dem till 3/4
6. Grädda i ugnen i 15 min.



Update kl: 23.45. jag har varit ensam hemma ikväll, vilket tyvärr är ganska ovanligt nu för tiden. underbart!! har precis kollat på The Holiday som är en grymt mysig film och hunnit med 2 muffins till plus lite glass. den som är snabbtänkt kan då räkna ut att jag har fått i mig 4 (!) muffins idag. (2+2=4). nu mår jag illa och kommer troligtvis få ett återfall av den spanska finnpesten. godnatt. 

Kommentarer
Postat av: din F

sluta upp me sånt där!!
att inte må bra å grejer...vill att du meddelar mej så att ja kan backa upp å ta över situationen.
Duvetvartjafinns-såvarinteräddförattringa! =)
pössar i massor!

2008-02-17 @ 13:07:51
Postat av: F

dom där muffinsarnar måste ja nog ta å testa ;O

2008-02-17 @ 13:08:59
Postat av: anto

jag mår prima, men just den dagen var ingen bra dag.. jag vet vart du finns men det råkar vara alldeles för långt bort!!!!! jag föreslår en "baka-muffins-dag" inom snar framtid.
puss på dig snygging

2008-02-17 @ 15:35:18
URL: http://aella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0