Any problem in the world can be solved by dancing

Imorgon är det våffeldagen. finns det någon i denna lilla värld som skulle kunna förklara för mig varför just våfflan fick en egen dag och inte till exempel glassen? eller pannkakan? skulle mycket väl kunna kolla upp detta själv men jag skulle föredra om någon gjorde det åt mig. yes, jag är lat. är rädd att det är en medfödd sjukdom som även är kronisk, så ha överseende..

Detta kan ju misstolkas märkte jag nu. någon kan (gud förbjude) tro att jag har något emot våfflor och så är det verkligen inte. jag bara undrar.

okej, jag var tvungen att besegra min lathet eftersom att jag även lider av nyfikenhet. den vann denna gången och här kommer svaret från wikipedia:

"Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna helgdag."

Fy fan vad långsökt och patetiskt.. jag gissar på att det helt enkelt var någon stackare som råkade vara sugen på våfflor något år den 25 mars och försökte hitta någon som helst koppling. och detta var det närmsta?

Nu till något helt annat. So you think you can dance SVERIGE börjar idag och satan i gatan vad jag är laddad! det ska bli askul måste jag säga. MEN! jag har ett litet dilemma. det är nämligen så att parlamentet börjar samtidigt. i vanliga fall hade det inte varit något snack om saken, men nu råkar det vara så att björn gustafsson är med...




Kommentarer
Postat av: PAO!

Tyvärr har jag också blivit berörd av detta dilemma med dessa två program med samma säningstid. (Oh, yes. jag har Kanal 5, otroligt i know) frågan är nu bara vilket program som vinner, eller ska vara cool och "zappa" mellan kanalerna?

2008-03-24 @ 18:31:35
URL: http://paulinahirvela.blogg.se
Postat av: ANTO!

jag va inte cool för fem öre, jag missa hela parlamentet... men tacka vet ja youtube ;D såg du idag eller?!?!! jäääävlar vad mario å junior va bra! ay ay ay...

2008-03-25 @ 22:49:19
URL: http://aella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0