Damn you look good and I'm drunk

Yeii! nu är det kultvecka = inga lektioner! underbart! frågan är bara om jag inte hellre hade suttit på en mattelektion istället för att springa runt i tights och hatt?

Dagen började hos tandläkaren. det första hon informerade mig om var att sist jag hade varit där var förra hösten, och att jag inte hade dykt upp på min förra tid. kan bero på att jag inte hade fått någon lapp om det? detta är faktiskt helt sant. om det inte hade varit sant så hade jag självfallet kommit på en bättre historia om varför jag inte hade kommit. jag bombade på lite med att jag faktiskt hade varit i spanien den veckan så jag hade tyvärr ingen möjlighet att lämna återbud bla bla bla...

Dagens klagomål:
Är det bara jag som får "ful-dagar" ibland? jag hade det idag i alla fall och den innehöll alla normala symptom som man får under just denna dag. (plus att det var snö idag?! jag hatar snö...)
först sminkade jag mig som vanligt men det resulterade såklart i att det inte såg ut som det brukar. (jag började redan här ana att en ful-dag var på ingång).
Sen kommer vi till håret som såg ut som en hårboll som en katt precis hostat upp, så jag kommer på att det hjälper säkert att duscha det lite granna. katastrof. det går att göra absolut nada med det. 

Nästa problem är såklart kläderna. det finns inga helt enkelt. så man får ta på sig något som man annars hade trivts i, men som man just den dagen, i kombination med sminket och kläderna, inte riktigt är nöjd med.

Resten av dagen så ser man sig själv överallt i speglar, fönster, kameror och glasdörrar, och undrar vem fan det var som precis gick förbi och såg ut att ha försökt stoppa en buss med ansiktet. (uttryck: MisterBundy)

Nu låter det lite som om jag går runt och tycker att jag är snyggast i världen alla andra dagar och så är det verkligen inte. men ibland så händer det något på morgonen som gör att allt går fel. idag var en sån dag.
Detta är ett aningen fjompigt problem om man jämför med krig, svält och sjukdomar. men det är min blogg och jag skriver vad jag vill =)

Kommentarer
Postat av: Lisen

NÖRD SUPER NÖRD!

2008-03-19 @ 00:05:43
URL: http://lisensolberg.blogg.se
Postat av: Anonym

haha!! redan här hade du förlorat vadet för klockan var över 12 din lilla tönt...

2008-03-19 @ 18:31:19
URL: http://aella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0