Sometimes even right is wrong

Stockholm var uuuuunderbart! hur bra som helst hade vi det =) åkte på torsdag morgon och bara det faktum att jag egentligen skulle ha engelska C gjorde mig på bra humör.
Resan dit gick prima, tyckte aningen synd om marcus dock som fick köra fram å tillbaka på grund av att jag aldrig kommer att få mitt jävla körkort..i allafall så var den första utmaningen att hitta till "två systrar" på lidingö. tacka vet jag gps!! hade aldrig hittat annars och jag är helt värdelös med karta så jag hade isåfall inte kunnat vara till någon hjälp, vilket inte är så bra eftersom att det är ganska svårt att köra och läsa karta samtidigt...till slut hittade vi dit.
erhm... mysigt.. host host.. haha! nej nu skojjar jag bara! (lite) det var helt okej, MEN det knarrade överallt hela tiden. det kändes som att alla hörde oss när vi gick i trappan upp.. dessutom var det galet lyhört. vi skulle vila lite innan vi skulle till globen och hur trevligt är det då när man hör mannen i rummet brevid lägga värsta rapen som verkligen ekade i hela huset..

Sååå! dags att gpsa sig fram till globen! vi hittade dit utan några större problem, betalade parkering på 120kr (fy fan säger jag bara..) och försökte hitta ut ur parkeringshuset..

Förbandet hade redan börjat. vet inte vad dom hette men det ska jag ta reda på för bra lät det! sen såg vi idol-markus. (oooooh) och sen gick vi in och satte oss (är det bara jag eller skriver jag lika lysande om en utbildad journalist?) helt okej platser hade vi, ganska högt upp men vi såg bra. konserten var grym, jag njöt och grät en skvätt på fix you och tog massa oigennkännbara (är det ett ord?) kort.
Efter konserten blev det lite crusande genom stockholm (notera att ordet crusa inte används seriöst eller att jag vet hur det stavas..) fin stad det där. lite mcdonken, lite crusande igen och sen tillbaka till vårat tillfälliga hem.


dagen efter bjöd kortfattat på:

* en fattig frukost och pinsam tystnad i samma rum som några tyskar
* shopping shopping, mat, shopping... blev inte så mycket handlat men en jävla massa affärer gick vi i..
* ett roligt litet sammanträffande när vi träffade på mina klasskompisar i gamla stan.
* såg när dom försökte slå guinnes rekord i att ha på sig så mycket t-shirtar som möjligt. samtidigt såklart. han var uppe i 211 när vi var där och de skulle slå 250.
* beundran av det fenomenala vaktbytet (...)
* snoooooront i fötterna
* ätning av minipannkakor
* vilande i bilen när vi kom på att vi skulle få betala 240kr för en heldag istället för över 400 som vi trodde. lycka!
* kikade lite utanför globen å kollade in stevie wonder fansen.
* kom på att vi åker och äter i gamla stan =)
* det blev pizza eftersom att allt annat gick upp mot 200 och vi är snåla jävlar..
* ååååså hemfärd!


 

Kommentarer
Postat av: Tove

Du anar inte hur sjukt jävla avundsjuk jag är på dig och alla andra som var där, HUR FAN KAN JAG PRIORITERA BORT COLDPLAY FÖR MAT?! Suck, hoppas du njöt järnet.

2008-09-23 @ 22:18:55
URL: http://toveudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0