Du blir vad du äter

Egentligen är det lite sorgligt att jag sitter här och skriver ett inlägg när det är världens bästa väder ute, men jag är bara tvungen att få ur mig detta eftersom att det är något jag har tänkt på.

Ni vet ordspråket "du blir vad du äter". som för övrigt inte bara är ett ordspråk utan namnet på ett tv-program!! (...) iallafall. de flesta gångerna jag har hört det uttrycket i samband med att man ska äta, är när man äter pudding. grejen är ju bara den att pudding kan ju faktiskt vara två saker! (nu pratar jag för övrigt om chokladpudding och sånt..) det vanligaste när man säger "man blir vad man äter" är att man menar att man blir fet och dallrig och att hela kroppen kommer vibrera så fort man rör sig. mycket roligt. det andra är ju faktiskt: "kolla vilken pudding" alltså: "kolla vilken snygging". Nu lever vi på 2000-talet här, så att använda ordet pudding för att beskriva hur snygg någon är kanske inte förekommer så ofta, men jag hoppas att någon förstår min poäng iallafall.

Egentligen så är ordspråket helt orimligt. Blir jag en morot bara för att jag äter morötter lixom? nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0