Mind the pedestrian!

Dagens irritation. eller egentligen inte bara dagens för jag har tänkt på det flera gånger innan men nu är det fan dags att tycka till!

Övergångsställen. alltså inte för att de inte är bra på nåt sätt, för det är de ju, och jag brukar faktiskt vara en snäll bilförare som stannar. MEN! Irriterande nr:

1. Människor som tror att bilen ska stanna oavsett vad. det spelar ingen roll om det mörkt, halt, mitt i byn, större väg eller om det så hade funnits ett övergångsställe på en 90-väg. de bara går. de borde verkligen inte få släppas ut ensamma på vägarna

2. De som står å tänker "ska jag över, ska jag inte över?" nej! det ska jag inte (jag kör och är tre meter ifrån) "Jo, jag vill nog gå över gathelvetet ändå!" (...)

3. cyklister hör ibland till nummer ett, ibland inte. de bara susar över den där zebran. antigen tänker de att de kör så fruktansvärt snabbt eller så tänker de inte alls utan lämnar en stackars chaufför med hjärtinfarkt

4. Denna punken hatar jag mest av någon anledning, kanske för att jag tycker det är pinsamt att göra det själv. man står där och väntar på att någon snäll själ ska låta en gå över, och när de väl har stannat så kan jag inte med att sega utan går över i lite raskare takt! DOCK gör inte alla så utan vissa har helt plötsligt hypnotiserats och blivit sniglar!! VAD FAN?! här stannar jag i all min hast å så har människan inte lite vett i kroppen att gå över i, i alla fall, NORMAL takt!! tanter och gubbar räknas naturligtvis inte.


5. Detta har väl egentligen inte med övergångsställen att göra, men det passar ändå in. Alla snillen som står ca: 10 meter och ändå inte orkar gå dit, utan står och väntar på att det ska bli tomt på vägen istället. eller så går de och får trafiken att stanna upp helt i onödan. så jävla irriterande.

Har säkert missat något, fyll gärna i ;)


Något som absolut inte hör till ämnet är att min pappa stolt skryter om att han kan texten på hela den där jävla tingelinglåten. Jag vill slänga hans gitarr i väggen. och om han dessutom ens nämner (någon mer gång...) att han ska spela den på min student, så flyttar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0