Malmö

Jag hatar nutida konst och jag förbannar den som kom på idén att ha med det i våran kursplan. helt onödigt och framförallt helt ointressant. I alla fall upplägget.

I alla fall. igår vaknade jag och marcus på tok för sent. det brukar ge mig ångest, speciellt när det är fint väder ute. När man bor i våran vackra kommun så finns det inte så mycket att göra och när jag låg, väldigt nyvaken, så kände jag bara att jag hade absolut ingen lust att åka till borås, göteborg eller varberg. för det är ungefär de alternativen man har. vi fick för oss att åka till jönköping en gång också så det stället kändes fruktansvärt avtändande.

Som tur är så är min älskade pojkvän lika spontan och rastlös som jag, så när jag poppade frågan "vill du åka till malmö?" så är det inte det där vanliga.. "asså ja veeeet inteee... ja har inga pengar. men en annan dag" eller "det är ju aslångt dit!" eller ja.. ni fattar.

Istället kastade vi oss upp ur sängen, bestämde att vi hade en halvtimma på oss att bli klara, och sen åkte vi!

Hur mysigt som helst, det var fint väder och på vägen åkte vi in och kikade lite på Båstad och deras fina hav. väl framme i Malmö så gick vi lite i affärer, och jag säger då det. BRUDAR!! va spontana med mig och kom!! massor av kul hade de, men som jag sa så hade vi gått upp alldeles för sent så vi hade ca 2 timmar på oss att kika i affärer och där var det inräknat att vi var tvugna att äta.

Sedan promenerade vi bara och åkte ut till Turning Torso, som jag inte fattade grejen med innan vi kom dit. jävlar vilka lägenheter!! vackert som tusan var det. 

På hemvägen blev det pizza på Campino i Varberg. En väldigt lyckad lördag må jag säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0