Taktlöst

Alla vet att det har blivit kallt, första advent och december så jag tänkte hoppa till ett mycket väsentligare ämne. inte att jag har bytt plats på ä:t och e:t i vesäntligare utan något mycket mer irriterande.

I hopp om att mina små pingvinlår ska gå och bli långa fräscha spiror till sommaren 2010 och att min mage ska förvandlas till en liten, låt oss säga skärbräda för jag vill inte ha rutor (en tvättbräda är inte heller rutig kom jag på nu..), så springer jag bort till gymet lite titt som tätt. Jag trivs och har till och med kommit över rädslan av att åka dit själv. knepet är att åka dit tidigt på morgonen eller vid lunchtid då det bara är russin där, då är jag iallafall med människor på samma nivå! träningsmässigt alltså...

Bodybalance är ett pass som brukar vara ganska populärt och då alla pass kan bokas en vecka i förtid så får man minsann vara snabb som en liten hackspett! så förra veckan bokade jag in mig tills idag.
Idag kom jag dock på att jag inte alls kände för det, men då den tanken slog mig aningen försent så kunde jag inte avboka. iallafall inte utan att betala 40kr och det vet vi alla att jag är för snål för. jag försöker dra ner på mitt gnällande lite och tänkte: okej, men om inte annat så kan det vara lite avslappnande att tänka på annat.

Jag kommer dit, och efter inte mindre än en minut så märker jag att instruktören inte följer musiken, som för övrigt går fruktansvärt långsamt. hon kunde för allt i världen inte hålla takten och detta störde mig såklart något fruktansvärt. då och då försökte jag göra rätt men jag kom underfund med att då såg jag ut som en idiot då alla gjorde som instruktören, såklart. Detta var sorgset nog det mina tankar kretsade kring under hela passet och jag kan meddela att det faktiskt inte var alls särskilt avslappnande.
Tills vi kom till de allra sista minuterna då det är riktig avslappning. då var jag inte irriterad längre och somnade nästan. min hjärna måste ha varit helt utmattad efter en timme ur takt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0