I like to dance all night and some of the day

Igår var det den årliga middagen hos susanna som denna gången fyllde 19 år. det är alltid just den här tidpunkten på året som man (jag) fattar att, herrejävlar, nu är det inte långt kvar innan faktiskt jag också byter siffa i min ålder. har jag hunnit med allt innan jag är redo att fylla nästa? vad har jag missat? och var har jag över huvud taget gjort? det är en jäkligt bra fråga.

Förra året så skrev jag och frida en liten lista på allt som vi skulle göra innan vi fyllde 18, och eftersom att jag fyllde först så blev det våran deadline. tills vi insåg att vi absolut inte skulle hinna och satte datumet en dag i maj, som låg precis mellan våra födelsedagar. behöver jag ens säga att vi fortfarande inte har hunnit med allt?

Jag tror inte att det är någon idé att planera alldeles för mycket, utan bara ta det som det kommer. någon utav punkterna på våran lista kanske vi gör om ett år eller två, men inte för att vi har bestämt det, utan för att det förhopningsvis blir spontant och roligt.
Som den ångesten över vad man ska göra efter skolan. den kommer inte försvinna förrän jag har ett litet hum om vad jag kommer göra i höst, men även om jag inte bestämmer mig för nåt speciellt så kommer jag ju iallafall göra NÅGOT.

MEN trots att jag älskar att vara spontan så älskar jag också att ha koll och det har jag inte just nu. inte till 100 iallafall, men det löser sig..


När vi åkte hem igår så föll det enorma vita snöflingor från himlen och när jag gick hem från parkeringen så insåg jag att jag var den första som satte fotspår. vet inte varför men jag gillade det.



Kommentarer
Postat av: Nyfiken läsare.. du vet vem;)

Berätta om ITALIEN!!!!

2009-02-17 @ 21:25:47
Postat av: ja ja vet vem!

berätta själv ;)

2009-02-17 @ 23:18:36
Postat av: röv

Ge läsarna vad dom vill ha!!!!

2009-02-22 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0