Well I don't know how we ended up here

Det nya året har iallafall börjat bra! igår var det filmkväll (hur längesen var inte det?!) och det blev sagan om de två tornen. och ja, det blev den förlängda versionen och den var LÅNG. hur som helst så var det trevligt. idag blev det shopping med frida och fia och ÄNTLIGEN kommer jag hem med påsar i handen. det kändes skönt må jag säga. dessutom hällde jag i mig en moccha-latte också vilket var alldeles för längesedan..

En sak som är sjukt irriterande, och som jag inte kan komma ihåg om jag har skrivit om innan, är provsystemet inne på gina tricot. som på många andra ställen så får man en lapp med en siffra där det står hur många plagg man har med sig in. väldigt bra grej för övrigt, MEN. när man kommer in till det lilla omklädningsrummet med händerna fulla av kläder som man bara vill hänga upp, så blir man plötsligt smått irriterad. hålet på lappen är nämligen pyttelitet och den så kallade kroken är ungefär dubbelt så stor. man kan med andra ord inte hänga upp den på väggen, så man tappar den på golvet tillsammans med ett antal plagg och när man till slut har hängt upp allt så får man lägga den på en pall som ibland inte finns. det enda alternativet blir till slut att man får lägga lappen på golvet. oftast finns det faktiskt en liten pall som man begraver med sina egna kläder och väskor och begraver lappen..

Detta ämnet spårade precis ur och är helt totalt onödigt. jag ber även om ursäkt om det råkar vara så att detta blev andra gången som jag skrev om det. samma incident hände nämligen en annan gång när jag var iväg med sofia och louise och vi uppmärksammade att det var dagens i-landsproblem. nu tror jag bestämt att jag har skrivit om detta innan. god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0