Bitterfittor borde inte få jobba i butik

Torsdagen den 7 maj var en konstig dag. hela dagen var verkligen helt knas, ibland bra, ibland dåligt och ibland bara just konstigt. ska inte gå in på fler detaljer men jag måste bara få ur mig en sak..

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dagens "höjdpunkt"

Fia fick en klänning av sin syster i födelsedagspresent, den kostade en del och eftersom att den inte passade så skulle hon kolla om det fanns något i samma prisklass samt storlek som passar.
Jag själv är ute efter en bikini som verkar vara lost överallt, men iallafall. grejen var den att jag stack iväg till HM inne i nordstan å fia stannar på MQ. när jag kommer tillbaka står det två brudar och diskuterar. jag slänger mig in i ämnet:

brun + blond bitterfitta ger oss dessa argument till att hon INTE FÅR LÄMNA TILLBAKA KLÄNNINGEN:

* den är använd (va i helvete?)
* det syns att den är använd för: den är mjuk i tyget, KÄNNS tvättad, dom tycker att sömmen är lite sprucken, det finns "knävecksmärken" OCH OBS!! den lukar konstigt!!!

okej.. för det första så har hon inte använt den, vilket vi försöker förklara för dessa snillen, men det verkar inte gå hem utav nån anledning? och visst, det är säkert folk som anväder kläder som de senare lämnar tillbaka, och jobbar man i affär så måste man såklart vara noga. men grejen var bara den att de här brudarna var riktiga klimakteriekärringar, de va så sjuuuuukt otrevliga! i vanliga fall brukar jag hetsa upp mig, men både jag och fia behöll lugnet och var helt normala.

dessutom så säger de att datumet på bytesrätt SNART har gått ut, då systern köpte klänningen den 29. jag kan inte låta bli att säga att hon faktiskt fyllde år på måndagen vilket är några dagar efter och att hon då inte har ägt klänningen så länge.

eftersom att fia skulle byta klänningen så hade hon en annan med sig till kassan, storlek 40 som passar hennes boobs, den andra var en 38 och då hennes syster hade provat det och sagt att den var precis på henne så hade sofia inte ens provat den.

brun bitterfitta: har du provat den här klänningen då?
fia: nej
brun bitterfitta: ja men hur vet du då att den passar?

varför ska hon bry sig? vi sa ju precis att hon hade den storleken, och om hon ska byta klänningen så spelar d väl för helvete ingen roll om hon har provat den ANDRA?!

fler dispyter inträffade och tillslut så blev det inget byte, och som jag sa så är det faktiskt inte det som är grejen, utan jobbar man i butik så ska man iallafall vara lite schysst, hon kunde lixom sagt det på ett så mycket bättre sätt?
okej, nästa scenario:

blond überbitch 2000: ska du ha klänningen?
fia: vad menar du? (vi tyckte alltså att frågan var lite oklar då det finns två klänningar och bruden mumlar. fias fråga ställs mycket lugnt och trevlig)
blond überbitch 2000: nä skit samma. (tyket tonläge och himlar med ögonen)

just i det ögonblicket ville jag väldigt gärna hälla något kokande i ansiktet på henne.

när vi går därifrån så kan jag inte låta bli utan säger, i fortfarande väldigt väldigt snällt ton!!

- du kan ju iallafall va lite trevlig

svar: jag står faktiskt här och tänker.

ja, det har hon väl uppenbarligen inte gjort mycket av och eftersom att det var dags att hon började använda sin hjärna lite så lät vi henne va kvar med sina funderingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0