Hoppashoppashoppashoppas

åååååååh vad den här dagen KAN sluta bra!!! jag hoppas innerligt att den gör det också men än så länge så hänger det faktiskt lite i luften.. hittils har jag iallafall varit fruktansvärt vuxen och tagit tag i massa vuxna saker, bland annat:

En sak som jag rekommenderar ALLA att göra. om man vill alltså men jag tycker att det är absolut brilliant!!

I näst-senaste SOLO så stod det om alla de vanliga grejerna "så blir du...". "boosta ditt..." "fixa snygga ben.. NU!" osv, osv... men jag gillar den ändå. jag prenumererar ju trots allt och som den ekonomiska människa jag är så måste jag ju läsa hela tidningen, annars är det totalt värdelöst att lägga pengar på den.. så var det ännu en artikel om hur man ska spara pengar, typ "handla inte hungrig", "köp inte en latte om dagen, du sparar tuuuusentals!". men utan den där lilla latten så blir ju livet faktiskt mycket tråkigare att leva. anyway, så stod det en liten ruta om så kallat EXTRASPAR, vilket är detta brillianta som jag försöker komma fram till. det går till så här att man går till banken. eller cyklar eller åker bil. och sen tar detta cirkus 5min att fixa.
Varje gång du handlar med ditt kort så kommer summan automatiskt att avrundas uppåt till närmaste 10-tal. eller 100-tal men det väljer man själv.. du kan till och med välja att dra procent om du så vill. det är alltså småpengar som man oftast inte tänker på som man sparar varje gång man drar kortet. är det bara jag som ser det brillianta? DU SPARAR ALLTSÅ PENGAR PÅ ATT SHOPPA!!!! eller iallafall lite granna. tummen upp för detta säger jag bara och jag väntar med spänning på att få se hur mycket pengar jag har sparat tills nästa månad.

Måste ut och dra mitt kort, ciao!

Jag måste bara tillägga en sak för nu när jag förhandsgranskade så såg jag en sak.. när man läser ordet "hoppas" sådär i rad som jag har skrivit det så blir det "shoppa shoppa shoppa" jag ser det som ett tecken! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0