Karma is a bitch if you are

Hur många gånger ska jag behöva skriva om vett och etikett på bussen?!

I veckan: vi stannar vid gymnasiet och en hel klass stiger på. först trodde jag att det var en gymnasieklass men känns mer som 9or eller nåt.. killarna sätter sig fram i bussen, där jag lyckligtvis sitter... jag hoppades på att de skulle hoppa av vid typ hyssna men nej, nej. heeeeela vägen till stan! samtalsämnen under färden: rasistiska skämt, bajs, kön, höga rapar osv. när de inte hade något vettigt att prata om så gjorde de andra ljud och sjöng på diverse dräggiga låtar.

idag: kvinna i sätet framför mig. vi hinner inte ens åka från första stationen då hon gång på gång försöker fälla ner sätet ända ner i knät på mig. jag som sitter med benen i kors tycker inte att det är jättekul och försöker hålla emot med benen. eller jag behövde egentligen inte anstränga mig eftersom att mina ben faktiskt var i vägen. visst, jag har inte så långa ben, men utrymmet är inte heller det största. till slut fick jag säga "du kan tyvärr inte fälla ner sätet för jag får inte plats med mina ben då". bitchblick-check! vi åker några hållplatser och hamnar vid korsvägen. där hör jag att det är musik utanför så jag sträcker lite på mig. då är det luciorna som kommer i häst och vagn och kvinnan framför mig ser sin chans att snabbt som fan fälla ner sätet!!! TUR att jag var beredd på hennes slughet. jag kunde lika snabbt trycka tillbaka henne på plats. fruktansvärt irriterande. eftersom att jag vet hur irriterande det är så fällde jag tillbaka mitt säte så fort jag satte mig eftersom att det var en som satt bakom mig och sätet redan var nerfällt. skryt, skryt av mig men jag ger mig själv en guldstjärna! man får faktiskt ta hänsyn till andra tycker jag och om hon absolut skulle ligga ner så kunde hon faktiskt satt sig i stolen jämte sin egen. jag hade visserligen fått mindre utrymme men det är ett utrymme jag ändå inte behöver och då gnäller jag ju inte heller. eller så kunde hon frågat först. har jag fel? nej det tror jag nog inte att jag har!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0