2010

Nytt år, nya möjligheter. 2010 I´m ready to kick your ass.

Eftersom att vårat nyårsparty endast och ENDAST till för folk som vi hade bjudit och ville ha dit så har det varit lite hemligt. därav har jag inte kunnat avreagera mig på min kära blogg utifall att min enormt stora läsarskara skulle skvallra.

Det blev väldigt spontant till slut. vi kände att vi hade ungefär lika stor chans att få en lokal som att ja skulle hålla mig borta från pommes (min mage är svullen, jag tror ja tryckte i mig lite för mkt precis..) MEN! det löste sig och allt blev frid och fröjd! nog om det, det är inte det viktiga.

Dagen före partydopparedagen så fick vi fixa i princip allt vi hann med. våran inbjudningslista var visst hungrigare än vi trodde så mat, dekorationer osv osv skulle inhandlas. jag tror vi höll på i 12 timmar och efter att ha skalat den sista av 9kg potatis och satt upp det sista av utebelysningen inomhus med häftstift så fick det vara nog.

Partydopparedagen. KAOS. hur vi hann med vet jag inte. inte nog med att jag hade skalat dom jävla potatisarna. det skulle vara hasselbackspotatis som skulle skäras och göras rutigt. vi sprang runt som apor på speed för att försöka få färdigt allt, inte minst oss själva?! vad för slags party skulle det vara om värdinnorna såg ut som de värsta av trailertrash-mammorna?! inte acceptabelt.

Vi hade tur. Det blev lagom mycket folk, snorbra musik (anto fixar, who else? okej, liiiiiiiiite och ytterst lite marcus) spontana lekar, dans, dans och dans. efter tolvslaget så dansade vi och slog fossingarna i taket (inga skor inomhus). jag dansade med min korv med bröd. jag dansade med min disktrasa. jag dansade med mina kära vänner och pojkvän. så. jävla. kul. Det hade inte kunnat bli bättre!! en sån lättnad infann sig när skaran började dra sig hemåt (väldigt sent både på gott och ont). inga olyckor och alla hade haft skitkul. sen kom vi på att vi skulle städa upp skiten också...

Klockan 6 klampade jag in genom dörren. glad, nöjd och trött :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0