Resumé

Fy sjutton på mig vad jag är dålig på att skriva här! ska inte lova att det sker någon förbättring för då bryter jag min lilla regel om att bryta något man lovar och jag vet ju att jag inte kommer hålla det så därför lovar jag inget :)

Kom hem från det stora äpplet för ett tag sedan och är redan sjukligt ressugen igen! tvivlar på att något slår skyskrapsstaden men alla ställen har sin charm. förutom New York som har cirka en biljon charmigheter. till att börja med så hade de inte flera meter snö på marken vilket jag personligen såg som en ganska stor fördel. eftersom att jag som vanligt aldrig orkar skriva allt ( vi var där i en vecka, ungefär lika lång tid som det skulle ta att skriva ett inlägg där jag fick med alltihopa..) så gör jag min kära lista! tyvärr så kommer jag faktiskt inte ihåg allt, men litegranna:

- Snö/regn/blåst första dagen men sen blev det vååår!
- Ground Zero - ombyggnad pågick så det var lika spännande som kinna torg
- pizza med (håll i er) pepperoni och friterade kycklingbitar???
- empire state building
- times square
- Late show with David Letterman, innehållande Scarlett Johanson ;D
- 2 minuters promenix i central part, knappt det
- sex and the city bus tour, skitroligt verkligen! tack igen för julklappen älskling :)
- barney´s, saks (skoavdelningen - ögonorgasm till tusen), tiffany´s, bloomingdales, MACY´S och huuur många roliga butiker som helst! leksaksaffärer, små källarafärrer, gallerior och klädaffärer, SÅ ROLIGT!
- vi sket i frihetsgudinnan.. såg henne från empire state och det räckte tyckte vi :)
- lunch - halalguys, det var gott
- magnolia bakery och deras cupcakes.. nu dregglar jag lite
- china town, de firade visst nyår, SÅ. JÄKLA. ROLIGT
- china town sålde även tusentals kopior på de flesta dyrare märkena och alla var efter mig och ville att jag skulle köpa, gucci, fendi, prada, louis vuitton. de pratade i trans. marcus drog till sig andra säljare dock: fake ID?
- fashion week såg vi inte mycket av, det var ett tält i vägen...
- egen chaffis till och från flygplatsen, det tog en halvtimma istället för 2, need I say more...?
- ont i fötterna/axlarna
- cosmopolitan! smakade en aning bättre bara för att vi egentligen inte fick ;)
- madame tussauds
- Museum of Modern Art samt utställning av Tim Burton. Geni eller helt crazy? både och :)
- rockafeller center
- amerikanska pannkakor - inte goda


DETTA ÄR INTE ENS ALLT! hade det iallafall hur bra som helst. vi strosade i vårvädret och man lär faktiskt känna en stad bäst på det viset. trots det härliga värken man får i fötter och rygg, men det är det värt :) man ser så himla mycket mer och dessutom är det väldigt mysigt :)


Det tog år och dar att ladda upp bilder så det får bli en annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0