Pengar

Jag har varken vinterjacka eller vinterskor. det känns himlans bra kan jag tala om, speciellt när graderna minskar i ungefär samma takt som min lön. Som för övrigt har gått åt på mat denna månaden. känns jätteroligt.

Men vad som ÄR roligt är att jag har bokat resa till London! roligt i två bemärkelser vill säga:

1. att jag faktiskt älskar London och att det ska bli så sjukt kul att åka dit, gå på julmarknad, shoppa julklappar och mysa runt i stan.

2. roligt som i ett skämt. jag har ju inte råd? vilket gör det hela aningen komiskt eftersom att huvudsaken är att slösa pengar. men jag måste ju skratta åt det. finns inte mycket annat att göra faktiskt förutom att INTE boka resa och det finns inte riktigt i mina tankar just nu. dessutom är det ju försent.

Bitterfittan fortsätter... För den som är intresserad av vad typ hela min lön går på denna månaden (och nästa)

- Klädräkning. Nackdelen med att jobba i klädbutik! Jag ser något jag gillar, jag skriver upp det, jag får hem en räkning. typ som kredit. må någon påminna mig om att aldrig, ALDRIG!!!!! skaffa kreditkort. Men jag måste ju ha något att jobba i. nakenhet hade nog inte uppskattats.

- Busskort. som klädräkningen infinner sig denna utgift varje månad. mums

- London. Så värt det. borde egentligen inte vara med på listan, det är ju trots allt jul!? jag ser det som en julklapp till mig själv. även om jag kommer slösa pengar på andras julklappar...

- Dans. Jag älskar det men det är fan inte gratis

- Min plattång hade hjärta att gå sönder igår. inte nog med det, den gjorde kortslutning i hela lägenheten! idioten (jag) testar i flera vägguttag och gör det IGEN idag. för den snabbtänkte fick alltså vaktmästaren komma två dagar i rad. och jag måste alltså köpa en ny.

- Biobiljetter! Som det toppenflickvän jag är så har jag köpt biljetter till nya harry potter! det skulle vara en överraskning, vilket hade varit roligare, men jag kunde inte hålla mig så jag berättade cirkus 5 minuter efter att jag hade köpt dem. på sms. när marcus var i berlin. jätteonödigt, det var ju som upplagt att vänta med att berätta men jaja...

- Piller. ja ni vet vilka jag pratar om! innan man fyllt 20 så kostar de 20kr. nu kostar de närmare 300. jag funderar på att leta upp någon minderårig som kan köpa ut åt mig...

- på gång - vinterjacka och skor

- på gång 2 - världens godaste parfym! duktigt av mig att leta upp den som passar min budget. men min är ju trots allt snart slut.. och den nya är en stor flaska..

- MAT - 3rätters i borås, diverse frukostar och fikor

- SPARA. lite av ett intresse jag har. jag blir lite hög när jag ser att mitt sparkonto växer. mer pengar = längre resa. eller fler resor.

- Bil, bensin och reparationer. jag hoppas att alla förstår min lycka när min bil dör efter att jag har haft den i en vecka efter ungefär 4månader hos doktorn. vinterdäck var det också ja.


Ja det var nog allt... nästa inlägg ska bli gladare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0