Pepparkakor med mjölk

Alltså.... När folk säger att de äter pepparkakor och mjölk, vad menar de då egentligen? Denna frågan låter lite konstig men låt mig förklara.

Jag ÄLSKAR pepparkakor. jag äter alltså pepparkakor året om. okej, kanske inte året om men jag började för cirka 1,5 månad sen och ibland får jag ett sug mitt i sommaren och köper. men de flesta verkar ha glömt av pepparkakorna fram tills "den dagen det börjar bli lite frost och alla får julkänslor". nu menar inte jag att jag tycker om pepparkakor mer än någon annan, jag kanske tillochmed förstör charmen lite när jag kan med och äta dem jämt men sak samma!! TILL POÄNGEN. jag kommer ihåg när jag var yngre och till och med på gymnasiet. då kunde man ibland köpa pepparkakor i cafét.

När jag äter pepparkakor med mjölk så smäller jag i mig MINST typ... 7 stycken? med stor betoning på MINST jag tycker inte det är så farligt. bara under dessa 5 minuterna som jag har skrivit har jag hunnit nalla ca 4 styckna ur skafferiet. men när jag och några vänner skulle köpa något i cafét en dag så kommer jag ihåg att de tog typ en, max 2 var och sedan säger att de inte brukar orka mer och kollar snett på mig när jag skamset köper mina 5.. asså.... WHAT?! jag kan äta upp en hel sån där rad helt själv! nu vet jag att min magkapacitet slår de flestas, men come on people! en pepparkaka äter man ju upp på en millesekund, så när folk till exempel skriver på facebook: "pepparkakor med mjölk" dricker de 1 glas mjölk och 3 pepparkakor? för det gilltas faktiskt inte som äta, det är typ som att... smaka?

Konstigt ämne det här. skulle uppskatta om någon kunde upplysa mig om hur många pepparkakor de äter när de "äter pepparkakor med mjölk".. eller glögg. jag är faktiskt nyfiken på riktigt.

OBS! man får lite dispans om pepparkakorna är hemmagjorda. de är faktiskt tjockare och man orkar faktiskt inte riktigt lika många...



Kommentarer
Postat av: brännis

ja kan meddela med en gång som du säkert redan vet att ja är en gottegris och när ja skriver så menar ja minst en halv sån annas pepparkakor rad!! mesar som inte klarar det tycker jag!

hoppas du mår toppen anto! saknar dig lite!:/



krraaam sofiaa

2010-10-27 @ 20:20:02
Postat av: brännis

ja kan meddela med en gång som du säkert redan vet att ja är en gottegris och när ja skriver så menar ja minst en halv sån annas pepparkakor rad!! mesar som inte klarar det tycker jag!

hoppas du mår toppen anto! saknar dig lite!:/



krraaam sofiaa

2010-10-27 @ 20:20:22
Postat av: A

BRA fia! ska det göras så ska det göras ordentligt!



Vi kan väl fixa ihop en liten fika med allihopa när jonathan kommer till staden?! var jättelängesen vi sågs allihopa ju.. anna och elin kanske kommer till jullovet också, det hade ju varit supermysigt :) annars får du gärna svänga förbi twist&tango på vallgatan! puss&kram

2010-10-30 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0