Dagens ros

Oftast håller jag med om att SJ inte är kloka. Många är otrevliga, alldeles för hårda och de kan seriöst slänga ut någon om det fattas lite pengar och i vissa fall få en att betala onödigt mycket pengar. De flesta verkar verkligen hata sitt jobb och det märks. Jag hatar fördomar trots att jag själv har det ibland och detta är väl ett bra exempel, just nu klagar jag ju på hela SJ, MEN det finns faktiskt människor som inte förtjänar det och trots att man kanske inte är helnöjd med sitt jobb så kan man faktiskt vara trelvlig och snäll.

Idag skulle jag gå på bussen och framför mig är en utländskt äldre dam som talar ganska dålig svenska. Hon har inte riktigt hajat det där med de nya reglerna (vem har?). hon har iallafall endast kontanter och för de som aldrig åker buss och inte vet så kan man endast betala med kort. Istället för att vara tyken och otrevlig och neka tanten att gå på så säger busschauffören att han betalar med sitt egna kontantkort så att hon kan betala tillbaka honom kontant.
Alltså inte världens största grej, men en väldigt god gärning och det gjorde en människa väldigt glad och en annan (mig) en aning hoppfullare om att faktiskt inte hela SJ-ligan är rötägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0